1

Your cart is empty.

SÉRENDIPITÉ IS « ONE OF THE FIVE BEST BOOKSHOPS FOR INDEPENDENT MAGAZINES IN EUROPE » Les Inrocks, 2016

ABOUT

*Your online and physical international independent magazines shop in Switzerland (more than 180 titles, 30 countries)

A propos de // About la superette by sérendipité, voir ici ;)

  • serendipity (n.), finding something good without looking for it

  • synonyms, happy accident, pleasant surprise 

La sérendipité est le fait de réaliser une découverte inattendue grâce au hasard et à l’intelligence, au cours d’une recherche dirigée initialement vers un objet différent de cette découverte. Pour Robert King Merton, la sérendipité est l’observation surprenante suivie d’une induction correcte. Ce concept discuté est utilisé en particulier en recherche scientifique. Le mot fut créé par Walpole, le 28 janvier 1754, dans une lettre à son ami Horace Mann, envoyé du roi George II à Florence. Walpole y fait mention de ce conte persan, Les Trois Princes de Serendip, publié en italien en 1557 par l’éditeur vénitien Michele Tramezzino et traduit dès 1610 en français. Serendib ou Serendip était l’ancien nom donné au Sri Lanka en vieux persan. L’histoire raconte que le roi de Serendip envoie ses trois fils à l’étranger parfaire leur éducation. En chemin, ils ont de nombreuses aventures au cours desquelles, ils utilisent des indices souvent très ténus grâce auxquels ils remontent logiquement à des faits dont ils ne pouvaient avoir aucune connaissance par ailleurs. Walpole précise dans sa lettre que les jeunes princes font simplement preuve de sagacité, et que leurs découvertes sont purement fortuites.

sérendipité was born on December. Chance or not, not easy to say… It aims is to provide readings you would never find in Switzerland that I dig out for you. Creativity and inspiration are the two keywords of this « print is not dead » collection. The selection will grow progressively, quarter after quarter, as much as reasonably but unexpectedly.

Most of the readings I select are from independent editors, produced in very limited quantity and environmentally friendly, with little or no advertising.

Céline Debray, founder, is a thirty with an unlimited curiosity. Successively bookworm, international investigation analyst playing James Bond for a few years to track down the villains, then she began to detect and monitor trends in hospitality. Finally, Céline decided to set up the bookstore she would have love to find somewhere in Switzerland or online. sérendipité was born!

Dossier de presse disponible sur demande // press kit available upon request

| PRINT |

| TV |

RADIO |

| ONLINE |

    OTHER |



    Contact Form